Orange is een internet en telekom provider die actief is in België. Zowel Particulieren als Zelfstandigen en Bedrijven kunnen terecht voor abonnementen en telefoons van Orange. In het assortiment zitten GSM-abonnementen, Internet voor thuis en daarnaast Packs waarmee diensten gecombineerd worden en een gunstige prijs mogelijk is, een Pack kan naar wens bij orange worden samengesteld. Klanten kunnen via het account en de app van Orange hun gegevens en verbruik bijhouden en beheren. Orange heeft veel informatie op de website staan omtrent de mogelijkheden en de dienstverlening, daarnaast kan iedereen zich aanmelden voor de gratis digitale nieuwsbrief.
Alle reviews
Aantal reviews: 4 Beoordeling:2 Van telenet naar Orange gewisseld Van telenet gewisseld naar orange, direct elke half uur viel de wifi uit, blijf bij je service provider, ook al is orange goedkoper je gaat direct merken waarom
1
0 Je hebt al gestemd!
Beoordeling:2 €60 aangerekend voor afspraak die wij nooit bevestigd hebben Wij zaten onlangs zonder wifi zoals meerdere mensen in onze straat. Gebeld met de support, maar was zogezegd geen algemeen probleem. Ze konden het niet vanop afstand oplossen dus gingen ze een technieker sturen. De mevrouw stelde voor de volgende dag, dat paste niet voor mij want ik kon niet van thuis werken en plots viel de verbinding weg.
0
0 Je hebt al gestemd!
Beoordeling:2 Slechtste service ooit!!! Vreselijk!!! Graag herschrijf ik jouw tekst. Hier is een aangepaste versie:
0
0 Je hebt al gestemd!
Beoordeling:2 Mijn Ervaring met Orange Review: Mijn Ervaring met Orange
0
0 Je hebt al gestemd!
Bedankt voor het insturen van jouw review!Kevin Bakeland
Rennie
Krijgen we een bevestigingsbericht van de afspraak voor de volgende dag… Zonder toestemming dus, want dat paste niet. Teruggebeld om afspraak te annuleren, een annuleringsbericht gekregen. Nu op de factuur staat toch een gemiste afspraak aangerekend voor maar liefst €60… Als je de support nu aanspreekt en bewijs toont dat het geannuleerd is, dan zeggen ze dat we minder dan 24u op voorhand geannuleerd hebben.
Wij hebben nooit toestemming gegeven om die afspraak vast te leggen dus Orange kan ook geen gemiste afspraakkosten aanrekenen …
Termeh
—
Ik moest een eerdere internetinstallatie in mijn appartement stopzetten. Daarom heb ik per mail contact opgenomen met Orange en expliciet gevraagd of ik deze stopzetting telefonisch of per mail kon regelen. Zij hebben mij bevestigd dat dit per mail kon, dus heb ik alles via mail geregeld. Ik heb aangegeven dat het internet vanaf 3 juli mocht worden stopgezet, wat zij per mail hebben bevestigd. Op 3 juli werd de installatie “succesvol” gedeactiveerd, althans dat dacht ik, want ik had een bevestigingsmail ontvangen. Ook ontving ik instructies om de modem terug te sturen, inclusief een retourlabel als bijlage. Op 3 juli heb ik de modem per post teruggestuurd.
Op 23 juli ging ik naar een Orange-winkel om een nieuw internetabonnement aan te vragen. Dit werd succesvol aangevraagd, maar ik moest tot 31 juli wachten op een technieker voor de installatie. Helaas moest iedereen thuis tot die datum gebruik maken van hun 4G.
Op 31 juli kwam de technieker langs om de wifi te installeren, maar hij meldde dat de nieuwe installatie niet geactiveerd kon worden omdat de vorige installatie nog steeds als actief in hun systeem stond. Dit was vreemd, aangezien ik duidelijke bevestigingen had ontvangen van de stopzetting per mail en messenger, er geen geld van mijn rekening was afgeschreven, de modem was teruggestuurd en we geen internet thuis hadden.
Ik belde direct naar Orange om dit opnieuw te regelen. Ze vertelden me dat er een misverstand was en dat de stopzetting op 3 juli niet had plaatsgevonden, ondanks dat ik de modem had teruggestuurd. De medewerker aan de telefoon zei dat ze het nu zouden rechtzetten en dat het internet op 1 augustus zou worden stopgezet, met de nieuwe activatie op 2 augustus. Inmiddels was het 3 augustus en we hadden nog steeds geen internet. Bij een bezoek aan de Orange-winkel op 3 augustus vertelden ze me dat de nieuwe wifi-installatie als “geannuleerd” in hun systeem stond. Ik was geschokt. Dit betekende dat ik de modem opnieuw moest terugsturen, een nieuwe aanvraag moest indienen en weer een technieker moest laten komen, waarschijnlijk met nog een week wachttijd. Na veel discussie zeiden ze dat ik tot dinsdag 6 augustus moest wachten om te zien of het rechtgezet kon worden, anders moest ik de modem opnieuw opsturen en een nieuwe aanvraag doen.
We zitten inmiddels bijna drie weken zonder internet en niemand thuis heeft nog 4G. Ik ben zeer ontevreden over Orange. De medewerkers geven tegenstrijdige informatie en het lijkt alsof ze niet weten waar ze mee bezig zijn. Ik raad Orange absoluut niet aan.
Mohcin
Ik ben een klant bij Orange sinds 2019 en betaal maandelijks een bedrag van ongeveer 80 euro voor internet, een abonnement en een prepaid kaart. Over het algemeen was ik tevreden met de diensten, tot tien dagen geleden een probleem ontstond dat mijn vertrouwen in Orange ernstig heeft geschokt.
Het Probleem:
Tien dagen geleden ontdekte ik tot mijn grote schrik dat mijn prepaid nummer aan iemand anders was gegeven. Dit betekende dat ik niet meer kon bellen of oproepen kon ontvangen met dit nummer. Nog verontrustender was het feit dat de nieuwe eigenaar van mijn nummer toegang had tot gevoelige informatie zoals mijn Itsme-account en bankkaarten.
Reactie van Orange:
Na het probleem ontdekt te hebben, nam ik direct contact op met Orange. Hoewel ze elke keer beloofden om dringend een oplossing te vinden, bleef het probleem voortduren. Ik heb de klantenservice meerdere keren gebeld en moest zelfs twee keer naar een Orange-winkel gaan om me te identificeren met mijn ID. Ondanks al mijn inspanningen werd mij enkel gevraagd om geduld te hebben, zonder concrete oplossing in zicht.
Impact op Mijn Leven:
Deze situatie heeft mijn leven aanzienlijk verstoord. Ik ben momenteel bezig met sollicitaties en mijn cv, die al verstuurd is naar potentiële werkgevers, bevat het betreffende telefoonnummer. Het is nu te laat om een nieuw cv te maken en te versturen, wat mijn kansen op een nieuwe baan ernstig belemmert.
Klantendienst:
Elke keer dat ik de klantenservice belde via 5000, stuitte ik op onaangename medewerkers die duidelijk niet wisten wat ze moesten doen. De laatste medewerker die ik aan de lijn had, zei zelfs dat ik hen niet meer hoefde te bellen en dat het probleem tijd zou kosten om op te lossen. Deze houding was onacceptabel en onprofessioneel.
Acties Ondernomen:
Uit pure frustratie en wanhoop heb ik uiteindelijk een klacht ingediend bij de politie, contact opgenomen met de Ombudsman van Telecommunicatie en een extra klacht ingediend bij de dienst DMS.
Conclusie:
Mijn ervaring met Orange in de afgelopen tien dagen is buitengewoon teleurstellend geweest. Het feit dat mijn prepaid nummer aan iemand anders is gegeven, heeft niet alleen geleid tot ernstige veiligheidsrisico’s, maar heeft ook mijn dagelijkse leven en sollicitatieproces ernstig verstoord. De lakse en onaangename reactie van de klantenservice heeft het alleen maar erger gemaakt. Ik hoop dat Orange dringend stappen onderneemt om dit probleem op te lossen en te voorkomen dat dit anderen overkomt.